Under januari månad kommer Töreboda kommun att införa läkemedelsautomater som ett stöd i självständig läkemedelshantering.

Läkemedelsautomaten påminner dig när det är dags att ta din medicin och ger dig alltid rätt dos vid rätt tidpunkt. Kommunens sjuksköterskor ansvarar för bedömning av vilka som har rätt till en läkemedelsautomat.