Hälsocoach online – En ny kostnadsfri onlinetjänst

Illustration på en person med headset och en dator framför sig

Boka din hälsocoach online helt kostnadsfritt. För att använda tjänsten behöver du ha tillgång till dator, mobil eller surfplatta med kamera samt internet och BankID.

Hälsocoach online är för dig som vill komma igång och röra på dig, äta hälsosammare, sluta röka/snusa eller förändra dina alkoholvanor. Detta är en kostnadsfri tjänst för alla som är 16 år eller äldre och bor i Västra Götaland. Om du har fått rekommendation från hälso- och sjukvårdspersonal att förändra dina levnadsvanor kan det underlätta att ha en hälsocoach som stödjer dig i förändringsarbetet. Du kan också boka tid helt på eget initiativ.

Detta behöver du för att boka din hälsocoach

• Dator, mobil eller surfplatta med tillgång till kamera
  • Internet med bra uppkoppling
  • En lugn avskild plats där du inte riskerar att bli störd av någon eller något
  • Hörlurar rekommenderas för bra ljud under mötet
  • BankID för identifikation

Videobesök fungerar precis som ett vanligt besök eller möte, med skillnaden att du inte behöver åka till mottagningen för att träffa din hälsocoach utan kan göra det via din dator, mobil eller surfplatta. Mer information om hur hälsocoach online kan hjälpa dig finns på Västra Götalandsregionens hemsida

Hälsocoach online (vgregion.se) Länk till annan webbplats.

Sidan senast uppdaterad: